Isnin, 30 September 2013

"Homemade" mesen larik.

Baru siapkan mesen larik biji tasbih,masih dalam proses ujian,alignment tak betul lagi,maklumlah....buat sendiri,body pun pakai papan hehehehe.Buat permulaan saya cuba melarik beberapa batang kayu kemuning.
Setakat ni takde masalah lagi,boleh dikendalikan oleh amatur macam saya,cuma tak berapa nak bulat sebab
shaft motor dengan shaft hujung tu tak berapa selari,tapi boleh laa...

Biji-biji tasbih yang pra-siap,saja nak buat test mesen larik "homemade".Yang ni kayu kemuning emas.

Nampaknya biji tasbih pertama yang saya buat ni dah ada orang tempah hehehe...isteri saya suruh saya siapkan yang pertama ni dan serah pada dia,dia nak yang pertama ni,biarlah tak cantik pun dia cakap,asalkan hasil tangan saya yang pertama ni dia nak guna.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan