Isnin, 28 Oktober 2013

Bunga kaktus.

Bunga kaktus.
Ada seorang sahabat datang ke rumah saya,dia terkejut lihat pokok kaktus depan rumah saya setinggi lebih kurang 10 kaki,dan berbunga.Nak dijadikan cerita,dia cakap jika pokok kaktus berbunga makna nya ada emas di bawah nya.Entah lah...malas nak fikir.Jika betul rasa nya ramai dah orang jadi kaya hehehehe. Tak pasal saya nak cabut pokok kaktus tu,nanti kepala saya yang tercabut kena smackdown dengan orang rumah,dia yang tanam dan jaga kaktus tu.
Bunga kaktus.
Banyak saya dengar tentang mitos-mitos dan kepercayaan pelik pasal pokok-pokok ni,saya cuma sekadar ambil tahu,nak mempercayai nya agak susah.Memang tidak dinafikan ada sesetengah tumbuhan mempunyai rahsia tersendiri,saya sendiri pernah mengalaminya.
Kisah bunga kaktus dan bunga serai wangi hanyalah selingan sahaja,sementara saya siapkan sarung golok,dah beberapa hari terbengkalai dek kesibukan bekerja dan kesibukan menjaga harta benda....maklumlah..musim hujan musim pencuri buat kerja,dah 5 tandan pisang hilang,kelibat orang nak pecah rumah pun dah nampak,cuma kejar-kejar tak dapat.

Ok....saya bagi hint sikit untuk catatan akan datang.....SARUNG GOLOK.
Sarung golok dalam proses.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan